Nowy SI Magazyn już na rynku!
05-10-2012 – 09:30 | Jeden komentarz

Na rynku ukazał się najnowszy numer SI Magazynu Czasu Wolnego – dziesiąty, jubileuszowy i bardzo muzyczny. Muniek Staszczyk odsłania kulisy 4-letniej pracy nad nową płytą a Ewa Farna, najbardziej zapracowana nastolatka w Polsce, opowiada o …

Przeczytaj całość wpisu »
Produkty

Produkty sport i lifestyle, marki, kolekcje, kampanie, technologie.

Marki

Nowe marki, projekty specjalne, marki na świecie, nowe koncepty

Ludzie

Ambasadorzy marek, projektanci, kluby sportowe, sportowcy

Sklepy

Nowe sklepy, promocje i akcje specjalne, obniżki i wyprzedaże

Wydarzenia

Eventy sportowe, muzyczne, projekty sponsoringowe

Start » Timberland Earthkeepers

Globalny raport CSR marki Timberland

Globalny raport CSR marki Timberland

W tym roku podczas jednodniowej akcji Serv-a-Palooza w 22 krajach świata pracowało 5400 ochotników, przepracowano ponad 32000 godzin… Być może to kropla w morzu potrzeb, a jednak pozostawiliśmy po sobie ślad. W tegorocznych podsumowaniach padło, że zdanie, które w najlepszy sposób odzwierciedla cel i sposób jego realizacji – “SAP to służba z uśmiechem”. Można by dodać, że nagrodą za nią jest uśmiech.

Earth Day przebiega podobnie. Podczas tej akcji nie tylko regenerujemy środowisko naturalne. Staramy się wpływać na zmiany postaw – zarówno wśród mieszkańców danego terenu, jak i turystów… Ale satysfakcję, dają nie tylko spektakularne akcje i duże eventy. Nowa koncepcja otwarć salonów, zgodnie z którą możemy ratować przedmioty i materiały przeznaczone do zniszczenia. Ekologiczne produkty to nie tylko świadomość ograniczenia wpływu na środowisko naturalne przez producenta, ale również przez osobę, która dany produkt zakupi.
Przedstawiamy krótkie podsumowanie roku 2009 w Timberlandzie!

Globalny raport CSR marki Timberland

Timberland jest jedną z najmocniej zaangażowanych ekologicznie marek świata. W ostatnim czasie Centrala Firmy opublikowała raport CSR za lata 2007 i 2008. Raport prezentuje efekty prac na czterech polach, które są głównymi filarami strategii Timberland:

  • ENERGIA – oszczędność energii i redukcja emisji CO2 – w roku 2008 nastąpiło zmniejszenie emisji o 26% względem roku 2006. Odnotowano również zwiększenie zużycia energii z odnawialnych źródeł – do 6,67% w roku 2008.
  • PRODUKT – odpowiedzialna produkcja. Green Index Tag, wykorzystanie materiałów ponownie przetworzonych, zwiększanie ilości bawełny i innych materiałów organicznych wykorzystywanych w procesie produkcji, redukcja ilości wykorzystywanych w procesie chemikaliów, to tylko niektóre
    z podjętych przez Timberland wyzwań.
  • MIEJSCE PRACY – bezpieczne, uczciwe i wolne od dyskryminacji środowisko pracy.
  • SŁUŻBA – zgodnie z zasadą myśl globalnie, działaj lokalnie pracownicy Timberland przepracowali w latach 2007-2008 na cele społeczne ponad 150.000 godzin.

Również Polska, chociaż na terenie kraju działa jedynie spółka dystrybucyjna, bierze aktywny udział w możliwych do adaptacji akcjach związanych ze strategią CSR. Jeszcze zanim ukaże się międzynarodowy raport za rok 2009, podsumowujemy kolejny rok pracy na rzecz ochrony środowiska i społeczności lokalnych na rynku polskim. W naszym kraju obecne są wszystkie kluczowe linie ekologicznych produktów Timberland. W tym roku miała miejsce premiera kolekcji Green Rubber, w której wykorzystano podeszwy wykonane w 42% z gumy ponownie przetworzonej. Otwierane są salony zgodne z koncepcją “Journey”. Zrealizowano również kolejne edycje programów Earth Day i Serv-a-Palooza.

Earth Day, czyli Timberland Wspiera

Timberland Earth Day 28 maja 2009 odbyła się czwarta w Polsce i jedenasta na świecie odsłona edycja akcji Timberland Wspiera. W latach poprzednich pracownicy sieci i centrali Timberland: regenerowali Dolinę Kościeliską i krakowskie Bagry oraz prowadzili wielką zbiórkę makulatury na terenie największych krakowskich biurowców.
Timberland Earth Day W tym roku wybór padł na Mazurski Park Krajobrazowy. Do zadań realizowanych przy wsparciu Dyrekcji i Pracowników należały: odkopanie historycznej drogi kamiennej nad rzeką Krutynią, odnowienie starych i zbudowanie nowych stelaży tablic informacyjnych dla Rezerwatu Krutynia, usypanie grobli ziemnej w miejscu pomostu prowadzącego do wieży widokowej w rezerwacie biosfery nad jeziorem Łuknajno, zbudowanie nowego ogrodzenia w rezerwacie biosfery “Jezioro Łuknajno”. Równolegle prowadzona była weryfikacja pomników przyrody w gminie Ruciane Nida, na terenie Nadleśnictwa Maskulińskiego. W pracach udział wzięło 66 pracowników Grupy MIG oraz przedstawiciele brytyjskiej centrali Timberland. Łącznie przepracowali na rzecz ochrony przyrody 595 godzin, nie licząc czasu poświęconego na przygotowanie akcji.
Timberland Earth Day

Serv-a-Palooza – wielkie wydarzenie o dziwnej nazwie

Timberland Serv-a-palooza 15 września w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej “Parkowa” w Krakowie miała miejsce czwarta polska edycja programu Timberland Serv-a-Palooza. W akcji udział wzięło 52 wolontariuszy z Timberland oraz Sizeer, Umbro i Centrali Marketing Investment Group, wspieranych przez 10 wychowanków placówki. Przepracowano łącznie 540 godzin. W ramach podjętych działań Timberland Serv-a-palooza uporządkowano teren wokół placówki, posadzono 100 drzewek, przygotowano boiska do siatkówki i piłki nożnej. W ramach SAP prowadzona była również zbiórka charytatywna na rzecz Domu Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie oraz Fundacji “Bezpieczne dziecko” z Radomia. Partnerem zbiórki była Fundacja Graal.

 

Timberland Serv-a-palooza

Salony w koncepcji Journey

Salony Timberland w koncepcji Journey W ramach strategii CSR Timberland w Polsce, ZG Plus Trading Company wdraża również nową koncepcję tworzenia salonów firmowych opartą o wykorzystanie materiałów z odzysku. Jako pierwszy nowe oblicze zyskał salon Timberland w Galerii Mokotów. Drugie otwarcie miało miejsce w Galerii Sfera w Bielsko-Białej. Trzeci będzie nowy salon w krakowskiej galerii Bonarka.

W wystroju wszystkich lokalizacji wykorzystano materiały uratowane przed zniszczeniem: drewno pozyskano z rozbiórki starych chat, przykładowo 200-letniej chaty z miejscowości Bolechowice nieopodal Wadowic. Wśród mebli ekspozycyjnych znalazły się prawdziwe perełki – XIX-wieczna maszyna szewska czy stary warsztat tkacki. Salony w nowej koncepcji kryją w sobie wiele niespodzianek.
Salony Timberland w koncepcji Journey

Green Rubber

Buty Timberland EARTHKEEPERS LTHR CHUKKA Timberland, jako pierwszy producent obuwia na świecie nawiązał współpracę z firmą Green Rubber.
W jej wyniku już w tym sezonie na globalny rynek wypuszczone zostanie 200.000 par butów z podeszwami z gumy przetworzonej przynajmniej w 42%. To kolejne prowadzone przez Timberland działanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Produkty marki od lat pozbawione są szkodliwego dla środowiska PVC (polichlorek winylu). Stopień wykorzystania gumy ponownie przetworzonej zwiększa się z każdą kolekcją. Dodatkowo, w wyściółkach butów na dobre zadomowiły się przetworzone poliestry i butelki PET oraz bawełna organiczna. Kolekcja jest dostępna w Polsce!

Sprawdź również:
» Timberland.pl
» TimberlandWspiera.pl
» Dział Earthkeepers na blogu UwolnijSwójCzas.pl
» Earthkeeper.com/blog/

Sprawdź również:

  1. Timberland Serv-A-Palooza – wielkie wydarzenie z dziwną nazwą
  2. Relacja video z akcji Timberland Serv-a-palooza – Kraków, 15.09.2009
  3. Timberland Serv-A-Palooza 2009 – podsumowanie i fotorelacja!
  4. Timberland nagrodzony! CSR.

Skomentuj!

zostaw trackback     komentarze tego artykułu przez RSS    




Możesz używać tych tagów HTML (nawiasy [kwadratowe] zamień na <ostre>):
[a href="http://www.link.pl"]link[/a] | [b]pogrubienie[/b] | [i]kursywa[/i]

Blog umożliwia wyświetlanie avatarów z serwisu Gravatar.com. Aby być rozponawalnym, zarejestruj się na pl.Gravatar.com.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody użytkowania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy kliknij tutaj. Pamiętaj, że korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.