Nowy SI Magazyn już na rynku!
05-10-2012 – 09:30 | Jeden komentarz

Na rynku ukazał się najnowszy numer SI Magazynu Czasu Wolnego – dziesiąty, jubileuszowy i bardzo muzyczny. Muniek Staszczyk odsłania kulisy 4-letniej pracy nad nową płytą a Ewa Farna, najbardziej zapracowana nastolatka w Polsce, opowiada o …

Przeczytaj całość wpisu »
Produkty

Produkty sport i lifestyle, marki, kolekcje, kampanie, technologie.

Marki

Nowe marki, projekty specjalne, marki na świecie, nowe koncepty

Ludzie

Ambasadorzy marek, projektanci, kluby sportowe, sportowcy

Sklepy

Nowe sklepy, promocje i akcje specjalne, obniżki i wyprzedaże

Wydarzenia

Eventy sportowe, muzyczne, projekty sponsoringowe

Start » Timberland Earthkeepers, Wydarzenia

Timberland Earth Day 2010 – Pieniny Małe

Dodane przez Justyna @ SI dnia 08-06-2010 o 09:03Brak komentarzy
Tagi: , , , , 4,098 odsłon/y
Timberland Earth Day 2010 – Pieniny Małe

Timberland Wspiera – Earth Day to globalna praktyka marki Timberland realizowana w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Każdego roku pracownicy marki w ramach wolontariatu pracowniczego angażują się we wsparcie projektów ekologicznych i społecznych.

W tym roku w Polsce odbędzie się już piąta edycja projektu. Po Tatrach, Mazurach, krakowskich Bagrach oraz wielkiej zbiórce makulatury nadszedł czas na Pieniny. 8 czerwca na pienińskich szlakach pojawi się około 60 osób bezpośrednio związanych z marką . Będą wśród nich pracownicy wszystkich działów Centrali, sklepów i logistyki. Jak co roku udział w akcji wezmą również przedstawiciele sieci Sizeer oraz innych marek z portfolio Marketing Investment Group, wyłącznego dystrybutora Timberland w Polsce. W prace angażują się również pracownicy firmy, odpowiedzialni za publikację informacji i bieżącą aktualizację bloga uwolnijswojczas.pl oraz profili na serwisach społecznościowych, gdzie podobnie jak w roku ubiegłym, na bieżąco obserwować można będzie postępy prac. Wolontariusze przepracują podczas eventu i jego przygotowania około 550 godzin.

Timberland Earth Day 2010
Piąta edycja międzynarodowej akcji Timberland w Polsce

  • TERMIN: 8.06.2010
  • MIEJSCE: Pieniny Małe
  • ILOŚĆ OSÓB: 55
  • PLANOWANA ILOŚĆ GODZIN: 550
  • PARTNER: Nadleśnictwo Krościenko
  • poprzednie edycje Earth Day / Timberland Wspiera w Polsce:
    2009 – Mazurski Park Krajobrazowy
    2008 – Zbiórka Makulatury w największych biurowcach w Krakowie
    2007 – Dolina Kościeliska
    2006 – Bagry Kraków

timberland-earth-day-2010

Miejsce akcji:

Tegorocznym partnerem akcji Earth Day jest Nadleśnictwo Krościenko, którego teren obejmuje swoim obszarem leśnictwa: Czarna Woda, Stare, Szczawnica, Jaworki, Małe Pieniny, Kłodne, Ochotnica, Grywałd, Niedzica, Łapsze. Obszar podzielony został na rezerwaty przyrody, lasy uznane za ochronne oraz lasy gospodarcze. Nadleśnictwo Krościenko graniczy z trzema Parkami Narodowymi. W centrum terytorialnego zasięgu nadleśnictwa jest położony Pieniński Park Narodowy ze słynnymi Przełomami Dunajca oraz Jeziorem Czorsztyńskim. Od północnego zachodu nadleśnictwo graniczy z Gorczańskim Parkiem Narodowym a na południu w bezpośrednim sąsiedztwie położony jest Tatrzański Park Narodowy.

Plan działania:

Wolontariusze Timberland zostaną podzieleni na zespoły liczące od 4 do 18 osób, pracujące pod nadzorem i przy wsparciu Leśniczych z poszczególnych obszarów. Jako podstawowe cele wyznaczono – prace porządkowe oraz regenerację podmytych szlaków. Grupy spotkać można będzie w Szkółce Falsztyn, Małych Pieninach (Wąwóz Homole, Wysokie Skałki), Białej Wodzie / Jaworkach, Czarnej Wodzie i Starych. Akcja rozpoczyna się o godzinie 8.30. Zakończenie zaplanowano na godzinę 18.

Dobre Praktyki Timberland:

Głównymi filarami globalnej strategii CSR Timberland są zarządzanie zużyciem energii, odpowiedzialna produkcja, bezpieczne, uczciwe i wolne od dyskryminacji środowisko pracy, służba środowisku naturalnemu i społecznościom lokalnym.

Timberland Wspiera – Earth Day obywa się w Polsce już po raz piąty. Podczas pierwszej edycji w 2006 roku pracownicy Timberland rewitalizowali krakowskie Bagry, teren wokół jednego z największych zbiorników wodnych położonych w granicach Krakowa, powstałego w wyniku zatopienia wyrobisk żwirowni. W roku 2007 Timberlandowcy udali się do Doliny Kościeliskiej. Była to największa jak do tej pory akcja przeprowadzona przez markę. Wzięło w niej udział ponad 170 wolontariuszy. Rok później podczas stacjonarnej zbiórki makulatury zorganizowanej w krakowskich biurowcach oraz przy stadionie Wisły zebrano ponad 4t czystego surowca. W roku 2009 pracownicy Timberland pracowali w Mazurskim Parku Krajobrazowym. Do zadań realizowanych przy wsparciu Dyrekcji i Pracowników Parku należały: odkopanie historycznej drogi kamiennej nad rzeką Krutynią, odnowienie starych i zbudowanie nowych stelaży tablic informacyjnych dla Rezerwatu Krutynia, usypanie grobli ziemnej w miejscu pomostu prowadzącego do wieży widokowej w rezerwacie biosfery nad jeziorem Łuknajno, zbudowanie nowego ogrodzenia w rezerwacie biosfery “Jezioro Łuknajno”. Równolegle prowadzona była weryfikacja pomników przyrody na terenie Nadleśnictwa Maskulińskiego.

Do tej pory w ramach czterech polskich edycji Earth Day wolontariusze przepracowali ponad 2400 godzin. W tym roku pula powiększy się o kolejne 550.

Globalne cele Timberland Earth Day 2010:

Zmaksymalizować uczestnictwo w projektach poprzez wykorzystanie wartości Dnia Ziemi by edukować i inspirować pracowników, partnerów biznesowych i członków społeczności lokalnych na temat jakości usług i oddając do ich społeczności.

  • Wzmocnienie zaangażowania społeczności Earthkeepers skupionej wokół marki Timberland oraz mobilizacja pracowników, by służyli społecznościom lokalnym i środowisku naturalnemu, nie tylko podczas realizacji projektu, ale każdego dnia.
  • Wykorzystanie Dnia Ziemi w celu zwiększenia zaangażowania pracowników, partnerów biznesowych oraz ochotników spoza organizacji w wolontariat pracowniczy.
  • Promocja G.R.E.E.N. Standard. Każda edycja projektu Dzień Ziemi jest planowana w oparciu Timberland Green Standard.

G.R.E.E.N. to skrót od:

a. Grass Roots - Wszystkie nasze projekty spełniają potrzeby społeczności lokalnych i zostały zaproponowane przez daną społeczność lub pracownika Timberland.

b. Reduce, Reuse, Recycle /ograniczać, ponownie wykorzystywać, odzyskiwać/ – Podczas realizacji projektu podejmujemy wszelkie próby recyklingu lub ponownego wykorzystania materiałów w innym celu,

c. Educate & Engage /kształcić i angażować/ – Edukujemy i angażujemy społeczność wolontariuszy, partnerów i innych, by zapewnić, że praca, którą wykonują jest długotrwały.

d. Neutral /neutralizuj/ – Zapewniamy wspólny transport do dla wszystkich uczestników, by pomóc w osiągnięciu celu Timberland, którym jest do roku 2010 stanie się firmą wolną od emisji CO2.

Sprawdź również:

  1. Timberland Serv-A-Palooza – wielkie wydarzenie z dziwną nazwą
  2. Relacja video z akcji Timberland Wspiera – Mazury 2009
  3. Globalny raport CSR marki Timberland
  4. Timberland – wiosna / lato 2010

Skomentuj!

zostaw trackback     komentarze tego artykułu przez RSS    




Możesz używać tych tagów HTML (nawiasy [kwadratowe] zamień na <ostre>):
[a href="http://www.link.pl"]link[/a] | [b]pogrubienie[/b] | [i]kursywa[/i]

Blog umożliwia wyświetlanie avatarów z serwisu Gravatar.com. Aby być rozponawalnym, zarejestruj się na pl.Gravatar.com.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody użytkowania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy kliknij tutaj. Pamiętaj, że korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.