Alarmujące dane dotyczące stanu naszej planety i środowiska naturalnego sprawiają, że na naszych oczach (w końcu) dzieje się rewolucja. To, że działalność człowieka (a więc również największych przedsiębiorstw związanych m.in. z branżą odzieżową) jest najbardziej szkodliwa dla Ziemi jest kwestią absolutnie niezaprzeczalną – to bowiem właśnie my odpowiadamy za niemal zalewającą świat górę śmieci, masową produkcję, a także emisję CO2. Czy nie jest więc już za późno na wprowadzenie zmian?
Choć niestety czasu oraz szkód wyrządzonych już naszej planecie się nie cofnie, to wciąż jesteśmy w stanie spowolnić bądź wręcz wstrzymać rozmaite procesy mające negatywny wpływ na jej stan. Udowadnia to, chociażby marka doskonale znana wszystkim miłośnikom outdoorowych wycieczek The North Face, która na przestrzeni ostatnich lat nie tylko dołączyła do wielu proekologicznych inicjatyw, ale też zaproponowała swoje własne rozwiązania zaprojektowane z myślą o poprawie stanu otaczającej nas przyrody.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się temu, na czym polega zrównoważony rozwój The North Face i czy ekologia w TNF to nie tylko puste obietnice. Zapraszamy do lektury!

Zrównoważony rozwój The North Face: jak outdoorowa legenda dba o naszą planetę?
Choć marka The North Face bynajmniej nie jest pierwszym, outdoorowym gigantem, który zdecydował się „wziąć sprawy w swoje ręce” przywiązując znacznie większą wagę do kwestii ekologii, to fakt kto zaczął ten trend nie ma większego znaczenia. W tym przypadku istotniejsze są bowiem efekty działań, a prawda jest taka, że im więcej producentów postanowi dołożyć swoją cegiełkę do zminimalizowania śladu węglowego, tym na lepszą przyszłość będą mogły liczyć kolejne pokolenia.
Na czym więc właściwie opiera się zrównoważony rozwój The North Face? Filozofia Eco-friendly przejawia się u tej znanej na całym świecie marki pod kilkoma postaciami.
Clean Up Hike
Jedną z nich jest m.in. akcja Clean Up Hike, czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym. Jak sama nazwa wskazuje jest to piesza wędrówka połączona ze sprzątaniem ziemi i tym samym ochroną dzikiej przyrody. Organizowane niemal w całej Europie wydarzenie, które odbywa się we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Austrii, Szwajcarii oraz Hiszpanii, ma na celu promowanie dobrych postaw obywatelskich i zwrócenie uwagi na ogromny problem, jakim niewątpliwie jest wyrzucanie śmieci gdzie popadnie. Clean Up Hike odbywa się przy współpracy z aktywistami oraz organizacjami partnerskimi (m.in. Trash Tree Trails, Feel Good Club, Paisaje Limpio oraz Patron Plasticfree Peaks), a motywacją do połączenia sił jest fakt, że ilość śmieci, która każdego roku zalewa Europę mogłaby utworzyć szczyt aż 10 000 razy wyższy niż Mont Blanc.
The North Face Renewed
Nawet najlepszej jakości odzież, sprzęt oraz akcesoria z czasem ulegają zużyciu – w końcu nierzadko towarzyszą nam one podczas wymagających wędrówek, gdy wystawione są na nie lada próbę swojej wytrzymałości. Czy jednak w razie ewentualnych uszkodzeń trzeba inwestować w kolejne projekty i tym samym dokładać się do zwiększenia masowej produkcji? Nic z tych rzeczy!
Zrównoważony rozwój The North Face, a dokładniejprogram The North Face Renewed zachęca do dawania drugiego życia swojemu zużytemu sprzętowi, który widział już niejedno. W tej absolutnie wyjątkowej eko linii produktów znaleźć można propozycje, które są wykonane, chociażby ze sprzętów wrzucanych do pojemników Take Back znajdujących się w sklepach TNF, uszkodzonych i wymagających naprawy produktów, a także tych zwracanych. Dzięki specjalnemu procesowi odnawiana, legendarne kurtki The North Face są równie funkcjonalne i niezawodne, co zupełnie nowe modele, a osoby decydujące się na ich zakup pokazują, że zależy im na środowisku naturalnym.
Ekologia w TNF – rewolucyjny outdoor bez strat na jakości
Ekspoloracja bez kompromisów to hasło, na jakim od lat opiera się filozofia The North Face. Odkrywanie tego, jak niesamowita i piękna jest otaczająca nas natura, nie powinno jednak odbywać się z równoczesnym działaniem na jej niekorzyść. U amerykańskiej marki przywiązanie do wspomnianego motto przejawia się nie tylko w projektowaniu trwałych i wytrzymałych ubrań i innego rodzaju asortymentu, ale też w wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu i braniu udziału w proekologicznych inicjatywach.
Marka wierzy, że obieg zamknięty to przyszłość, a ekologia w TNF to nie tylko pusty, nic nieznaczący frazes. Aktualnie dostępne w ofercie produkty wykonywane są w zdecydowanej większości z materiałów odnawialnych bądź też tych pochodzących z recyklingu, odpowiedzialnych źródeł, czy upraw regeneracyjnych, a każdy proces odbywa się z maksymalnym ograniczeniem generowanych odpadów.
Ekologia w TNF to także zrównoważona produkcja artykułów, które zachwycają trwałością i wytrzymałością, dzięki czemu nie trzeba wymieniać ich co sezon. W tym celu designerzy brandu chętnie sięgają po materiały i tkaniny, które po zużyciu łatwiej jest rozłożyć na części i wykorzystać ponownie do produkcji nowych rzeczy z logo TNF.